Тема. Здоров'я — найдорожчий скарб.
Мета. Допомогти
усвідомити, що здоров'я — це великий дар не тільки для людини, а й для всього
суспільства, а сім'я — осередок збереження і зміцнення здоров'я. Формувати
вміння піклуватися про молодших членів сім'ї, про немічних членів родини;
розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім'ї. Обладнання.
Плакати, ілюстрації із зображенням здорового способу життя сімей, схема сім'ї,
родинне дерево, підручник, робочий зошит, запис на дошці.
*
1. Проблемна ситуація.
— Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому
непрохідному лісі. І ось перед вами з'явилось три дороги. Кожна може вивести з
лісу за певних умов. (Вчитель відкриває на дошці схему зображення доріг з
відповідними записами.)
1. Сюди підеш — велике багатство знайдеш, та здоров'я загубиш.
2. Цією дорогою
підеш — половину багатства знайдеш і половину здоров'я загубиш.
3. Сюди підеш — нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
— Запишіть на аркушах, яку дорогу ви оберете і чому саме її. Зберіться у
групи, відповідно до вибраних доріг.
2. Дискусія "Яка дорога краща".
Представники кожної групи висловлюють свої
міркування, роблять відповідні висновки.
—
Прочитайте тему сьогоднішнього
уроку.
— найдорожчий
скарб.
— Як ви
думаєте, яке слово тут пропущене? 2. Бесіда.
III.
Чому кажуть, що здоров'я —
найдорожчий скарб?
(Відповіді учнів.)
III.
Робота з підручником.
Самостійно прочитати статтю "Здоров'я — найдорожчий скарб".
III.
Відповіді на запитання.
IV.
Як поводиться дитина, коли вона
здорова?
V.
Які народні прислів'я говорять
про здоров'я, як найбільше багатство шодини?
VI.
Як ви їх розумієте?
—
Висновок.
VII. Отже, здоров'я — одне з основних джерел радості, щасливого та повноцінного
життя. З давніх-давен у нашій країні цінували здоров'я. І ому про нього
складено так багато прислів'їв. У багатьох піснях, новорічних засіваннях,
привітаннях і прощаннях ми висловлюємо побажання міцного здоров'я: Доброго
вам здоров 'я! Бувайте здорові!тощо.
—
Продовження бесіди.
Часто можна
почути такий вислів: "Здоров'я починається в сім'ї".
Що ви можете
сказати з цього приводу? (Роздуми і відповіді учнів.)
Життя дитини починається в сім'ї. Тут про неї піклуються, доглядають, ниховують,
дбають про її здоров'я. Батьки забезпечують необхідне ч.ірчування, одяг,
шкільне приладдя, турбуються про безпеку дитини идома, на вулиці, в громадських
місцях, створюють певні умови для хорошого настрою та самопочуття.
Дитина у сім'ї — велика радість і щастя. Ось як про це говорить Тетяна
Бойчснко у вірші "Коли народжується син".
—
Робота з підручником. Читання
вірша дітьми.
Як ви розумієте "розбруньковується рід"?
Прочитати, чому
радіють в сім'ї, коли народжується донька?
Назвіть, хто
належить до членів сім'ї.
Н. Розгляд родового дерева.
VIII. Хто відноситься до родини?
ч Робота в зошиті. Завдання 1.
Моя сім'я
Тато
Брат Я Мама
Сестра
Інші родичі
Фі зкультхвилинка.
Комплекс вправ №2 (із скакалкою).
IV. Узагальнення й систематизація знань.
IX. Робота з підручником. Опрацювання статті (с. 39-41).
—
Як піклуються батьки про дітей у
сім'ї?
—
Як піклуються члени родини про
дітей?
—
Як діти повинні ставитися до
батьків?
X. Робота над приказками та прислів'ями (с. 41-42).
XI. Розповідь учителя.
—
Відомо, що міцність сім'ї
залежить від близькості її членів, глибини їхніх взаємин, спільного проведення
часу. Якщо міліє внутрішній світ сім'ї, вона розпадається. Щоб цього не
сталося, усі члени сім'ї повинні піклуватися один про одного. Особливого
піклування потребують діти. Батьки мають піклуватися про своїх дітей до 18
років. Цей вік називають повноліттям, тому що з цього часу людина стає
повноправним членом суспільства.
Діти повинні знати свої права й одночасно виконувати свої обов'язки. Часто
в сім'ях проживають інші члени родини: дідусь, бабуся, тітка, дядько. Між ними
повинні бути взаєморозуміння, взаємоповага. Всі мають дбати про здоров'я один
одного, розуміти і відчувати настрій, самопочуття кожного, уникати сварок,
конфліктів.
Якщо в сім'ї є молодші, хворі, немічні, їм слід приділяти найбільше уваги,
допомагати, піклуватися про них.
XII. Розв'язання моральної задачі.
' 1) Мама Галі пізно повернулася з роботи. Вона зайшла до кімнати і
помітила чорні сліди, що вели у світлицю. Заглянувши туди, побачила свою доньку
Галю, яка сиділа на дивані і дивилась мультфільми.
Поруч стояли брудні туфлі, а на столі лежали книжки, хліб, печиво.
—
Галю, чому ти ввійшла до кімнати
в брудному взутті? Чому не прибрала зі столу? — запитала мама.
—
Мені ніколи. Не займай мене. Я
дивлюсь цікаві мультфільми.
—
Галю, поприбирай тут, а я піду
приготую чай.
—
А що ти завтра робитимеш? Завтра
ж вихідний?
Запитання. — Як можна оцінити таку поведінку? Що треба було б
зробити?
Моральне правило. Будь завжди культурним. Ніколи
не проявляй грубості. Не перекладай свої обов'язки на плечі інших. Допомагай
своїм батькам.
XIII.
Робота в зошиті. Завдання 2. Які
обов'язки ви виконуєте в сім'ї?
XIV. Колективна робота. Завдання 3.
•
Поважай батька, матір та інших
членів родини.
•
Не завдавай прикрощів старим і
немічним людям.
•
Не ображай дівчаток та молодших
від тебе.
•
До всіх у родині будь чуйним і
уважним.
•
Кажи тільки правду і ніколи не
обманюй.
•
Добросовісно виконуй свої
доручення.
•
Будь добрим, справедливим.
XV. Ніколи не відмовляй у просьбі
старших.
XVI. Умій зіставити "хочу" з "можна" і "не можна".
7. Завдання 4.
V. Підсумок уроку.
XVI.
Бліц-турнір. Як ти вчиниш, коли
...
—
У мами розболілась голова, а ти
дивишся по телевізору "бойовик"?
—
Сестричка просить прочитати
книжку, а ти збираєшся на прогулянку?
—
Ти з другом розмовляєш по
телефону, а тебе покликала мама?
—
У бабусі тремтять руки. Вона не
може пришити ґудзик до твоєї куртки?
—
Тобі захотілося велосипед, а в
батьків немає грошей?
—
Відповіді на запитання.
—
Як ви розумієте вислів:
"Здорові діти — здорова сім'я, а здорова сім'я — здорова держава"?
Немає коментарів:
Дописати коментар